perjantai 16. heinäkuuta 2021

Varastossa marinoitunut tekele

Välillä jotain valmista joka on odottanut valmistumistaan jo pari vuosikymmentä. Tämä on niitä tekeleitä kun vielä neuloin enemmän puuvillalangoista. Äitini osti silloin samaa lankaa ja neuloi siitä villatakin itselleen jota ehti pitääkin ennen kuolemaansa. Mua ilmeisesti puudutti tuo pelkän sileän neulominen mutta olin sentään kappaleet ommellut yhteen eikä puuttunut kuin kaulus ja napit.

Kun yleensä neulon itselleni ilman ohjetta niinkuin tuossa takissakin olen tehnyt niin tulee mitä sattuu tulemaan. Koitin tuotakin tekelettä ennenkuin ajattelin purkaa sen niin ukkoni sanoi että miten se noin suuri on. Yleensä vaatteet kutistuu kaapissa mutta tuossa on tainnut käydä toisinpäin. Tarjosin tekelettä yhdessä paikallisessa kirppariryhmässä kun ajattelin että siitä joku tekijäihminen saa melkein valmiin neuleen. No sattui sitten yhden kaverini silmään se ilmoitus ja hän lupasi ottaa jos teen valmiiksi.

Muistan että tätä pv-lankaa oli ylimääräistä jonka myin pois jo tovi sitten ja olin jättänyt vain vähän että juuri kaulukseen riitti. Yhtään vyötettä ei ole tallessa mutta joku ehti kommentoimaan tuolla fb:n puolella että Pirta-nimistä olisi ollut. 700g oli villatakin paino kun sen punnitsin ennen poisluovuttamista.

1 kommentti:

  1. Valmistui ja pääsi käyttöön. Kiva. Mua lohduttaa, että muillakin löytyy kauan kesken olleita ja tuostakaan ei paljon puuttunut.:)

    VastaaPoista