Olin juhannuksen pois kotoa ja jäi sitten jokaviikkoinen blogikirjoitus tekemättä. En osaa puhelimen kanssa värkätä mitään ylimääräistä kun olen tottunut tietokoneella toimimaan. Näitä sytomyssyjä syntyy nyt useampiakin kun neulon samalla ohjeella erilaisista langoista. Eihän näissä langoissa suuria eroja ole kun toisissa on pelkkä 100% puuvilla ja toisissa osa viskoosia.
Tämä ensimmäinen on 100% puuvillalankaa, ehkä Kotiväki tai muu vastaava. Mallikuvio on Lesley Stanfieldin kirjasta Kauneimmat neulemallit jossa ei ole valmiita ohjeita vaan pelkkiä eri silmukkamäärillä olevia kuvioita ja voi itse laskea silmukkamäärät. Päälaen kavennukset täytyy myös omassa päässä suunnitella. Tässä myssyssä vaihdoin kuvion paikkaa limittäin aina kun mallikuvio tuli valmiiksi korkeudessa. Lankaa meni myssyyn 50g ja neulottu 2½:n puikoilla.
Vaalea lila myssy on langasta jossa 35% viskoosia/65% puuvillaa. Myssy on aloitettu päälaelta ja pitsiliinan mallilla jolla olen useammankin myssyn neulonut. Pitsiliinan nimi on "Gitte II" ja ohje löytyy Sonja Esbensen ja Anna Rasmussen kirjasta Knitted Lace. Kirja on englanninkielinen mutta niin vain ohjeesta saa selvän kun vaikeimmissa paikoissa kyselee pätevimmiltä kavereilta apua. Arvelin jo aloittaessani ettei lanka riitä loppuun asti. Resorin neuloin sitten toisesta samantyylisestä langasta. Molemmat olivat vaaleaa lilaa mutta sävyero pieni. Ei se käytössä haittaa kun koostumus on melkein sama ja pesuohje myös. Myssyn paino 57g ja neulottu 2½:n puikoilla.