torstai 25. huhtikuuta 2019

Kevätlehdykkä nelonen

Johan siitä onkin yli viisi vuotta aikaa kun itselleni ekan tällä nimellä olevan huivin neuloin. Otsikossa on toinen lukumäärä mutta kaksi olen silloin aikoinaan neulonut kavereilleni lahjoiksi. Mallin suunnitteli Päivi Mäkinen ja sitä neulottiin salaisena huivina aina pätkä kerrallaan. Sitten jossain vaiheessa oli nimisuunnittelu ja mun keksimäni hyväksyttiin.
Kun se ensimmäinen omani oli ihan ohuesta langasta neulottu ja olen pitänyt tiiviisti hartioillani tämän viisi vuotta. Kesälläkin vaikka olisi hihaton toppi niin hartiat tykkää lämpimästä. No yöllä en pidä paitsi joskus jää vahingossa. Nyt ajattelin tulevaa seuraavaa talvea ja neuloin uuden vähän paksummasta langasta kun aina nuo hartiat kylmää.
Lankoina kahta eri laatua. Löysin yhden kerän tuota Viking Nordlysiä tuossa sävyssä. Olen varmaan joltain kirpparilta ostanut nätin värin takia. Ajattelin että kyllä siitä yhden pienen huivin neuloo mutta ei ihan riittänyt. Sitten vaan etsimään sopivaa lankaa muutamaan kerrokseen reunaan. Kolme kerrosta jäi uupumaan ja ajattelin että tuo Mille Colorin kimalteleva lanka saa välttää. Molemmat langat ovat sukkalankoja että kyllä kestää kulutusta tämä huivi.
Kun punnitsin huivin valmiina niin painoa oli tasan 100g vaikka otin lisää tuosta Millen kerästä. Huivin koko vain 50x105cm. Neuloin huivin 2½:n pyöröllä kun en halunnut oikein harvaa vaikka pitsi onkin reikäisenä kauneinta. Tässä on se lämmittävyys enempi etualalla varsinkin talvella. Kuvat ovat erisävyisiä kun on sisällä ja ulkona otettuja. Oikea väri on varmaan siitä välistä.

5 kommenttia:

  1. Kaunis!!
    ja ihaaaanan värinen:))

    VastaaPoista
  2. Todella kaunis huivi ja ihanat värit. Onko tämä malli saatavissa? Minulla on jäänyt jostain aiemmasta kudontatyöstä ohutta villalankaa (titityyn) ja siitä voisi olla kiva kokeilla tällaista huivia.

    VastaaPoista
  3. Kauniin hartian lämmittäjän sait ja voi miten kauniin värinen.
    Sulla on muutenkin kiva blogi, liityin lukijaksikin ja lisäsin vielä sun blogin mun lukuluetteloon.
    Tuleppas käymään aurinkokujalla kylässä.
    Oikein aurinkoista ja keväistä viikkoa sulle.
    Täällä ei kyllä sellainen viikko ole.

    VastaaPoista
  4. Kaunis huivi ihanassa värissä. Minulla täällä on menossa oikea huivibuumi.

    VastaaPoista