perjantai 17. heinäkuuta 2020

Ruusukuvioidut sukat

Ehdin juuri parahiksi saamaan nämä sukat valmiiksi ennen mustikoiden keruuta. Eipä näissäkään mitään erilaista ole pari vuotta sitten tehtyihin samanlaisiin verrattuna. Muuta erilaista ei ole kuin koko. Nämä muutaman numeron pienemmät. Kyllä on välillä mukava neuloa ihan yksinkertaista vaikka usein olen sitäkin mieltä että monikirjavat ja pitsiset ovat mulle sopivampia neulottavia.
Lankana näissä ohutta, 2:n puikoilla sopivaa 75% villa/25% polyamidia ja sukkien paino vain 48g.
Eilen olin sitten ekaa kertaa mustikoita etsimässä ja löytyihän niitä pieni korillinen. Ei ole vielä joka paikassa mustikat niin kypsiä että irtoisivat sovinnolla varsista. Nyt täytyy sanoa että kahden vuoden tyhjän poimimisen jälkeen mustikkaa on reilusti. Harvemmin maistelen metsässä miltä mustikat maistuvat mutta eilen pistin muutaman kourallisen suuhun. Joko mun suun on mennyt pilalle tai sitten tosiaan puuttuu se mustikalle ominainen maku. Mun saalis on aina vähän niukahko kun kerään mustikat mieluummin ilman poimuria ja puhtaaksi suoraan koriin. Nyt tottumatta taas selkäkin pistää hanttiin jo 2-3 tunnin kyyristelyn jälkeen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti