perjantai 24. heinäkuuta 2020

Everyday neon testisukat

Tässä jälleen yhdet testisukat jotka olen keväällä neulonut mutta julkaisuluvan sain vasta nyt. Neulovilla.fi ja siellä sukkien suunnittelija Paula Niskasaari kyseli fb:n puolella että ketä kiinnostaisi testineuloa nuo kauniit sukat. Minähän olin heti valmis kuin partiolainen vaikka en ole ikinä partiolainen ollutkaan.
Jäi tuota neon pinkkiä ja vihreää sopivasti tähteeksi edellisistä testisukista jotka neuloin Katja Makkoselle. Tuo neonpinkin punainen oli vaan vähän kurja lanka kun päästi väriä. Pesin ja liotin etikkavedessä ennenkuin aloitin noita sukkia mutta kun kastelin sukat vielä valmiina niin sittenkin lähti väriä tuohon valkoiseen.
Oli noissa sukissa parikin kivaa juttua. Tuo kirjoneuleen tapainen värien vaihtokohdissa nostetuin silmukoin ja neulottuna alempiin kerroksiin ja kiilakantapäät. Olen muutaman kerran neulonut kiilakantapään ennenkin mutta sitä kuitenkin vähemmän käytän. Helppo kantapää siinäkin tapauksessa jos aloittaa sukat varpaista varteen. Näissä neulottiin sukat ihan varresta varpaisiin. Mulla aina tuottaa harmaita hiuksia aloittaessani varpaista varteen.
Lankojen kulutuksenkin olen laittanut tarkasti ylös että valkoista meni 40g ja molempia värejä 13+13g eli yhteensä sukkien paino 66g. Neulottu 2:n puikoilla vaikka ohjeessa oli 2½. Ohje on ostettavissa Ravelryssä suomeksi ja englanniksi kirjoitettuna.

1 kommentti:

  1. Kivat väriyhdistelmät ja toi värien vaihtumiskohta. Kantapää näyttää tosi siistiltä. Ei ois varmaan minulta onnistunu.

    VastaaPoista