sunnuntai 10. heinäkuuta 2022

Novitan langoista sytomyssyjä

Keväällä valmistuivat nämä kaksi sytomyssyä mutta aina ei ehdi heti mitään kirjoitella niin sitten kun tulee aikaa niin kirjoittelen. Olen niin tykästynyt tuohon päälaelta aloittamiseen myssyssä ilman mallia ja mallin kanssa.


Vaalea beessi myssy on omia lankojani joita olen säästellyt jo tuolta 90-luvulta kun silloin neuloin enimmäkseen puuvillalangoista jotain itselleni ja jotain lapsillekin. Aika vaan kulkee niin nopeaan ettei ehdi puoliakaan siitä mitä on joskus ajatellut neulovansa. Olen niitä sitten käyttänyt sytomyssyihin niin osallistun tällä tavalla hyväntekeväisyyteen. 

Myssy siis aloitettu päälaelta ja mallikuvio pyöreästä pitsiliinasta. Langan nimi Butterfly ja Novitan lankaa. Koostumus 55% puuvilla/45% viskoosi joten oikein sopiva hiuksettomaan päähän kun ei pistele niinkuin useimmat villalangat tekevät. Lankaa kului 57g ja neuloin 2½:n puikoilla.

Toinen myssy ei ole sitten ollenkaan omaan makuuni mutta kun edellisistä myssyistä on jäänyt joitakin metrejä lankaa niin haluan nekin käyttää yhteiseen hyvään. Näistä nuo siniset langat ovat lahjoituslankoina saatuja Novitan Rento 85% kierrätyspuuvilla/15% polyester. Olen siis aikaisemmin niistä täysistä keristä neulonut myssyjä. Kerät ovat olleet 100g painoisia.

Sinisen myssyn alaosan musta on jotain nimetöntä itseltäni löytynyttä lankaa. Myssyn paino 77g ja neulottu 3:n puikoilla. Nämäkin ovat jo ehkä pitäjän löytäneet kun olen ne toimittanut eteenpäin huhtikuussa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti