keskiviikko 25. maaliskuuta 2020

Flamingot sukissa

Jälleen yksi pari testineulontasukkia Sukkaneuvos Katja Makkoselle. Mallin nimi on Flamingo. Tykkäsin mallista kun siinä väritys oli juuri mun mieleeni. Kävin Susun kaupasta langat ostamassa kun ei sitten koton olevinaan ollut noin pirtsakoita keriä. Tosin nyt jälkeenpäin kun pengoin kaappini pussukoita niin olisihan siellä ollut tuota punaista kaksikin kerää. Tämä muistamattomuus puoltaa taas inventaarion tekemistä omista langoista. Osa on hyvinkin lapulla muistissa mutta eipä sitten kaikki kuitenkaan.
Tämä on siis neljäs testipari Katjalle ja neuloin omien lankamieltymysteni mukaan ohuella langalla ja 2½:n puikoilla niin tulivat pienien jalkojen sukat. No ehkä tuo aihekin on enemmän lasten mieleen ja tämä väritys. Minä olisin pienenä ollut ikionnellinen tuollaisista sukista. Olen varmaan pienestä asti tykännyt punaisesta ja vihreästä väristä.
Vähän tein alkuperäiseen piirrokseen muutosehdotusta Katjalle. Olin jo neulonut ekan sukan tuohon asti ja totesin ettei linnun rinta noin latuska voi olla. Katja ehdotti että silmukoisin päälle ne puuttuvat punaiset silmukat mutta eihän mua purkaminen ahista yhtään joten vetäisin puikot pois ja uusi yritys rintaa leventäen. Lankoja kului sukkapariin 73g ja neuloin 2½:n puikoilla muuten mutta kärjen 2:n puikoilla että tuli vähän tiiviimpää. Silmät, nokat ja siivet kirjottu neulalla päälle.

3 kommenttia:

  1. Kauniit sukat! Kyllä pulleampi versio on parempi ;)

    VastaaPoista
  2. Hienot! Toden totta, pulleampi on paljon parempi! 😊

    VastaaPoista
  3. Kauniit,erittäin pirtsakat sukat !
    Pysytään terveinä! :))

    VastaaPoista