sunnuntai 1. joulukuuta 2019

Ruusunnuput-sukat

Olin tulostanut joskus Niina Laitisen Ruusunnuput-ohjeen kun se on kaunis malli. Eihän mulla itselläni ole yhtään 7 Veljestä-lankaa tai mitään muutakaan sen paksuista. Näissä mummelilta saamissani on muutama kerä ja menevät siis mummelin lapsenlapsille. Ohjeessa on sukat neulottu yksivärisestä langasta. Ajattelin sitten koittaa minkälaiset tulevat raidallisesta langasta. Ei näissä sukissa ainakaan pahalta näytä mun silmään kun tuo lankajuoksu aina yhdellä värillä on tarpeeksi pitkä.
Lankoja oli jo sumplittu ja pätkitty ennenkuin mulle tulivat. Ensimmäisen sukan sain ilman solmuja mutta toisessa jouduin vähän säätämään että sain sukista melkein samanlaiset. Pari metrin pätkää jouduin ottamaan välistä pois. Kantapäässä lähti menemään erilailla ja kärjessä loppui kesken se iso kerä. Onneksi kahdessa pienessä kerässä oli vielä sopivasti värejä. Olen ihan tyytyväinen valmiisiin sukkiin.
Lankaa meni 112g ja neulottu 3½:n puikoilla. Kolmosen puikot olisivat olleet ehkä paremmat mun käsialalle mutta kun olen vähemmän 7V-lankaa neulonut niin en osannut arvioida. Toisekseen mun neulontakäsiala on ennemminkin tiukka kuin löysä. Kyllä tämä pari varmaan jonkun joulupaketista löytyy.

3 kommenttia: