sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

Turkoosia lankaa

Nyt täytyy sanoa että aika menee aatellessa, päivä päätä käännellessä. Keskeneräisiä neuleita on niin että saisi muillekin jakaa. Pitäisi vaan keskittyä joihinkin pieniin, niinkuin esim. vauvansukkiin tai myssyihin.

Kun kohta taas päättyy nämä kansalaisopiston talviset opiskelut, niin piti mennä ostamaan lankaa. Ai miten niin? On mulla muhkeat varastot kotona, mutta eipä vallan paljon sinistä tai edes turkoosia. Eikä tämä langanosto liity mihinkään opiskeluihini neulonnan saralla, koska osaanhan minä sen puolen. Kun se on vähän niinkuin ollut tapana että opettajaa muistetaan jouluna ja keväälläkin, niin meinasin huivin tempasta äkkiä. No äkkiä en saa kuin langan vyyhdiltä keräksi. Oli sitten yksi solmukin toisessa vyyhdissä, että siksi kolme kerää.
Tämä huivin saaja on englannin ryhmämme opettaja. Olen huomannut että hänellä ei ole koskaan mitään punaiseen viittaavaa vaatetusta vaan aina siniseen ja turkoosiin. Siksipä olikin helppo valinta langan väriksi.

Päädyin huivin mallissa Annikseen. Olen sen kerran neulonut itselleni ja se ei ole valtavan työläs tehdä. Paitsi onhan siinäkin niitä nyppyjä, jotka mulla hidastaa. Kun en millään osaa tehdä niistä langankierroista niin löysiä, ettei tarvisi nurjalla puolella hampaat irvessä kiskoa niitä seitsemää kiertoa yhdeksi silmukaksi.

Sitten ruokapuoleen. Oli muuten aika vaikea ottaa yhdellä kädellä eli vasemmalla tämä kuva.
Tein porkkanaraastetta käsin raastamalla. Minulla on oikean käden peukalossa haava, joten laitoin käteen kumihanskan, että saa haava parantua rauhassa. Näin oranssiseksi värjäytyi hanska. Ottaisikohan se porkkanan väri villa- tai puuvillalankaan miten kiinni kun käsiinkin se ottaa aika kovin? Voihan se olla että ottaisi mutta pysymisestä ei niin tietoa, että viitsisin edes testata. Sitäpaitsi ei oranssi ole mun värini, ei värianalyysissäkään.

8 kommenttia:

  1. ♥ kauniin sävyistä lankaa! Hyvää Palmusunnuntaita!

    VastaaPoista
  2. eipä taida porkkana antaa väriä villalankaan muuten kuin naatista ja se onkin sitten melkein neonkeltaista

    VastaaPoista
  3. Hyvää Pääsiäisen aikaa sinulle.

    VastaaPoista
  4. Tuosta langasta tulee varmasti kaunis huivi.
    Juu ei porkkana oikein lankoja värjää, paitsi ne naatit.

    VastaaPoista
  5. Kiva vinkki näissä kommenteissa tuo naattivärjäys. Varmaan torilta vois saada naatteja ihan ilmatteeks.
    Mä muuten oikasen Annikset ja jätän nypyt tekemättä... Ihan nättejä niist silti on tullu.

    VastaaPoista
  6. Minkähän värisiä porkkanannaateista värjäämällä tulisi. Minä tein Anniksen nypyt virkkauskoukulla.

    VastaaPoista
  7. Nätti tulee huivista kun on niin ihanan värinen lankakin, Iloista pääsiäistä!

    VastaaPoista