lauantai 10. helmikuuta 2024

Hanami-sukat

Niina Laitisen malli Hanami, kirjasta Villasukkien valtakunta. Tällaisista malleista tykkään yli kaiken missä on paljon kaikkea pientä piiperrystä. Eihän sitä monikaan ymmärrä että pitää mallikuviota seurata oikein tarkasti eli ei ole telkkarineule. Minulle sopii kun en telkkaria katso. Tämän mallin kun näin niin sehän pyrki heti puikoille.

Sukat ovat peilikuvina eli ohjeessa on oma piirros molempaan sukkaan. Mun lempivärit kun ovat punainen ja vihreä eri sävyissä niin niitä lankoja löytyy aina kotoa. Kun langat ovat ohkaisia niin ei paljon mene grammoissa eli sukat painavat vain 65g. Neulottu 2½:n puikoilla.

3 kommenttia:

  1. Kauniit sukat. Olen tehnyt parit Laitisen tumput. Tykkään hänen malleistaan, mutta en tehdä niitä, koska katselen telkkaria aina samalla kun kudon. Ei näin tarkkoja ja monimutkaisia malleja pysty niin tekemään.

    VastaaPoista
  2. Todella kauniit ja ah, niin suuritöiset, kuten kirjoneuleen pitääkin ;) Kirjoneuleissa on sitä jotain minun mielestä. Toisella silmällä voi kyllä vähän katsoa telkkuakin ;D

    VastaaPoista
  3. Hienot sukat! Mulla tuo kirjoneule tuntuu rasittavalta, jos pitää joka rivi tosi tarkkaan katsoa. Nostan hattuani kaikille kirjoneuleita tekeville.

    VastaaPoista