lauantai 16. joulukuuta 2023

Ryijy-kirjoneulesukat

Tämä sukkapari on nimeltään Ryijy ja mallin on suunnitellut Katja Makkonen. Neuloin nämä jo kevättalvella mutta kestää aikansa ennenkuin näistä voi mitään julkaisua tehdä. Langat olivat uusi tuttavuus minulle ja täytyy sanoa etten pettynyt yhtään. Paksuus on sama kuin Novitan 7 Veljeksessä mutta lanka oli koko kerän matkalla hyvin tasaista ja helppoa neuloa. Vaikka toisaalta nämä paksut langat eivät oikein sovi mun käsiin kun olen tottunut noihin ohkaisempiin.

Ohje oli selkeä eikä tarvinnut mitään muutoksia tehdä. Nyt kun tarkastelin omaa jälkeäni niin huomasin sitten pari virhettä tuossa musta/punainen ristikossa. Eipä sitä äkkiseltään katsoen huomaa. Sukkien malli on sellainen ettei käy mun jalkoihin ollenkaan. Kun omaan itse varsannilkat ja pitkän säären, sukkien pohjekavennukset asettuu mulle ihan väärään paikkaan. Toivottavasti sukat löytävät jostain sellaiset jalat että pohje asettuu sukkiin oikeaan kohtaan.

Lankojen kulutus oli yhteensä 220g ja testiin piti tietysti punnita joka väri erikseen. Pääväri 130g, musta 21g, vihreä 32g ja punainen 27g. Resori neulottu 3:n puikoilla ja kirjoneuleosuus 3½. Kärkeen vaihdoin taas 3:n puikot ettei tullut liian harvaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti