maanantai 14. elokuuta 2023

Valkoinen setti vauvalle

Tässä vauvan vermeet jotka neuloin alkukesästä kun olin kesälomareissulla junan kuljettamana. Tarpeeksi pientä je helppoa ettei tarvinnut ohjetta lukea. Tämä norjalainen vauvanmyssy ja peukuttomat kintaat sain siis neulotuksi.


Sukat olin neulonut jo aiemmin ja kun samaa lankaa oli vielä jäljellä niin ajattelin tehdä koko setin. Puuttuhan setistä vielä nuttu ja housut mutta kun olen hidas neuloja niin tyydyn vain tällaisiin pieniin tekemisiin.

Lanka on 100% merinovilla ettei kutita yhtään vaikka yleensähän vauvan päähän laitetaan ensin puuvillainen myssy ja tämä villamyssy päälle. Omilla vauvoillani oli se perinteinen sik-sak-myssy jossa neulotaan ainaoikeaa ja ommellaan lopuksi saumat kiinni. Tämä norjalainen myssy on  siitä mukavampi neuloa kun ei tarvitse ommella mitään. Kintaitten samoin kuin junasukkien varret on hyvä neuloa pidemmiksi niin pysyvät paremmin vauvan kyydissä. Huomaa tuolla kirpputoreilla että on säästetty langassa ja jätetty alamittaisiksi ja myydään silti junasukkina. Myssyyn meni lankaa 22g ja kintaisiin 18g. Myssy neulottu 2½:n ja kintaat 2:n puikoilla. Junasukat esitelty jo aiemmin.  

3 kommenttia:

  1. Söpöliini setti. Pitkät sukat pysyy hyvin jaloissa, jopa polven yläpuolelle asti, jos on pikkuruinen jalka vielä :)

    VastaaPoista
  2. Kiva setti. Tuo norjalinen päähine pitäisi opetella , olen neulonut sitä siksak-päähinettä. Merino on kyllä vauvan neuleisiin ihana lanka. Nuo junasukat on tosi hyvät jalassa ja noin pitkinä olen aina tehnyt. Joku vuosi sitten laskin neulomani junasukat ja silloin oli yli 100 paria ja senkin jälkeen olen tehnyt; Kaikille omille lapsenlapsille, sisarusten lasten lapsille ja tuttujen lapsille, myyjäisiin, lasten kavereiden lapsetkin on välillä saaneet.

    VastaaPoista
  3. Hyvän malliset asusteet ja nätit. Kohta niitä tarvitaankin kun syksy on jo niin lähellä.

    VastaaPoista